มิก 21 เจ้าของฉายา โลงศพบินได้ จริงๆแล้วเป็นมิก 21 ตัว type-77 ครับ (Mig-21FL รุ่นส่งออกของ PF) ตัวนี้เป็นตัวที่ HAL นำมาผลิตเอง ประจำการใน ทอ แขก ตกเละเทะจนได้ฉายาว่า โลงศพบินได้
ส่วนในรูปในโพสข้างบนเป็น Mig-21 Bison ครับ
และขอแก้ในโพสคราวก่อนครับ ข้อมูลผมพลาดเรื่องการผลิตมิก 21 โดย HAL ลองกลับไปดู สรุปเขาผลิตเองในชื่อ Type-66,75,77,96 ครับ ขออภัยในความผิดพลาดครับ
คนอินเดียก็ทักท้วงกันมาเยอะครับ เรื่องเจ้าโลงศพบินได้นี่ เหมือนกับที่ บ้านเราทักท้วงเรื่อง F-5 น่ะครับ
อันนี้ตกเมื่อปีที่แล้ว นักบินยอมสละชีวิต เพื่อบังคับเครื่องไม่ให้ตกในเขตชุมชน ขอสดุดีมา ณ ที่นี้ครับ
March 1, 2007. It was supposed to be a regular practice flight. Apparently, the plane developed a snag, as is now becoming a norm with the MiG-21s, immediately after the take off, with its tail catching fire.
Our man could have ejected himself and saved his life, but the aircraft would have then crash-landed in a populated area. In order to save all those lives, Squadron Leader Pandey maneuvered the machine towards the forest area, and while he did try to eject himself post that, evidently, it was too late.
He saved the lives of unknown people when he could have saved his own. He could have, in the process, also saved the lives of his parents, his wife of one year, his three sisters and all of us from his extended family.
But he chose to save people he didn't know.