เว็บบอร์ดสนทนาภาษาปืน
พฤศจิกายน 16, 2024, 10:00:06 PM *
ยินดีต้อนรับคุณ, บุคคลทั่วไป กรุณา เข้าสู่ระบบ หรือ ลงทะเบียน

เข้าสู่ระบบด้วยชื่อผู้ใช้ รหัสผ่าน และระยะเวลาในเซสชั่น
ข่าว: อวป. มีจำหน่ายที่ สนามยิงปืนราชนาวี/สนามยิงปืนบางบัวทอง/สนามยิงปืนศรภ./
/สนามยิงปืนทอ./
สิงห์ทองไฟร์อาร์ม
 
   หน้าแรก   ช่วยเหลือ ค้นหา ปฏิทิน เข้าสู่ระบบ สมัครสมาชิก  
หน้า: 1 ... 60 61 62 [63] 64 65 66 ... 227
  พิมพ์  
ผู้เขียน หัวข้อ: กระทู้รถยนต์....แลกเปลี่ยนข่าวสารความรู้กัน  (อ่าน 691623 ครั้ง)
0 สมาชิก และ 3 บุคคลทั่วไป กำลังดูหัวข้อนี้
PU45™
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 3692
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 62457



« ตอบ #930 เมื่อ: พฤศจิกายน 26, 2009, 04:45:19 PM »

บันทึกการเข้า

                
PU45™
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 3692
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 62457



« ตอบ #931 เมื่อ: พฤศจิกายน 26, 2009, 04:45:52 PM »



               New Toyota Mark X

บันทึกการเข้า

                
Southlander
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 5711
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 48212



« ตอบ #932 เมื่อ: พฤศจิกายน 26, 2009, 04:47:31 PM »

ตกลงจะให้
เหล็กทรุด หรู
หรือ โตโตต้า  หรู

 แล้วอะไรจะแพงกว่าอะไร
บันทึกการเข้า

๏ทุกวันนี้ศึกไกลยังไม่ห่วง  แต่หวั่นทรวงศึกใกล้ไล่ข่มเหง
ถ้าคนไทยหันมาฆ่ากันเอง   จะร้องเพลงชาติไทยให้ใครฟัง
                      
                             โดย:นภาลัย สุวรรณธาดา พศ.๒๕๑๐
ป้อมทอง พรานชุมไพร
ดับบาป ด้วยบุญปืน
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 780
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 6885


นรชาติวางวาย สถิตย์ไว้ แต่ความดีประดับไว้โลกา


« ตอบ #933 เมื่อ: พฤศจิกายน 26, 2009, 06:06:58 PM »

งาม ๆ  ทั้งน้าน   ไม่มีตังค์  ไม่ซื้อใหม่

ผมว่ารถที่ประหยัดน่าใช้   รถติดแก๊สครับ
บันทึกการเข้า

รักกันไว้เถอะ  เราเกิดร่วมแดนไทย   จะเกิดภาคไหนๆ    ก็ไทยด้วยกัน      
เชื้อสายประเพณีไม่มีขีดคั่น        เกิดเป็นไทยนั้นปวงชนทุกคนคือไทย
Southlander
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 5711
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 48212



« ตอบ #934 เมื่อ: พฤศจิกายน 26, 2009, 08:43:51 PM »

งาม ๆ  ทั้งน้าน   ไม่มีตังค์  ไม่ซื้อใหม่

ผมว่ารถที่ประหยัดน่าใช้   รถติดแก๊สครับ

 ผมบรรลุสัจธรรมไปหนึ่งคัน มาหลายปีแล้ว Grin Grin
บันทึกการเข้า

๏ทุกวันนี้ศึกไกลยังไม่ห่วง  แต่หวั่นทรวงศึกใกล้ไล่ข่มเหง
ถ้าคนไทยหันมาฆ่ากันเอง   จะร้องเพลงชาติไทยให้ใครฟัง
                      
                             โดย:นภาลัย สุวรรณธาดา พศ.๒๕๑๐
Southlander
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 5711
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 48212



« ตอบ #935 เมื่อ: พฤศจิกายน 29, 2009, 01:21:41 PM »

 
Mitsubishi Motors develops S-AWC vehicle dynamics control system & Twin Clutch SST automated manual transmission
 

 
 

S-AWC system
(* Chassis-mounted components on current Lancer Evolution)
 
 
Tokyo, July 10, 2007  — Mitsubishi Motors Corporation has developed two new component systems that are expected to feature in the new Lancer Evolution*, due to be launched this autumn. S-AWC (Super All Wheel Control) is an advanced vehicle dynamics control system that regulates drive torque at each wheel. Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) is an automated manual transmission that delivers slicker shifting through the gears while freeing the driver from the need to operate the clutch.
In line with its corporate philosophy, Mitsubishi Motors strives to deliver a dynamic driving experience while making advances to keep drivers safe. Twin Clutch SST and S-AWC do so by making driving more intuitive. Both the systems work to efficiently distribute power appropriate to road conditions, and deliver outstanding control and stability maintained by an "intelligent" system that reads and reflects driver intent in real time.

S-AWC:
The system now adds an ASC*1 (Active Stability Control) feature to the ACD*2 (Active Center Differential), AYC*3 (Active Yaw Control) and Sport ABS*4 (Sport Antilock Brake System) components that have proven themselves in the Lancer Evolution series. Integrated system management of these four components allows regulation of torque and braking force at each wheel. S-AWC also now employs yaw rate feedback control. This allows the system to control each wheel under a wide range of driving conditions, thus realizing vehicle behavior that faithfully reflects driver inputs and allows drivers of all abilities to enjoy sporty motoring with confidence.

Twin Clutch SST:
MMC's new automated manual transmission employs dual clutches to realize power transmission efficiencies on a par with a normal manual gearbox while also allowing slick and swift shifting. Allowing drivers of all abilities to shift rapidly up and down through the gears, Twin Clutch SST delivers satisfying acceleration while also returning superior fuel mileage thanks to its high-efficiency power transmission mechanism. The new transmission also features three operating modes tailored to different situations: from around-town drivability to instant-response and follow-the-line sporty motoring on the open road.
*1, *2, *3, *4: see following for details

1. S-AWC (Super All Wheel Control)

(1) System overview
The S-AWC vehicle dynamics control system integrates management of all its AYC, ACD, ASC and Sport ABS components (see below) while adding braking force control to Mitsubishi Motors' own AYC system. As a result S-AWC elevates drive power, cornering performance as well as vehicle stability under all driving situations, from everyday motoring to emergency evasion maneuvers.

(2) ACD (Active Center Differential)
The Active Center Differential incorporates an electronically-controlled hydraulic multi-plate clutch. The system optimizes clutch cover clamp load for different driving conditions, regulating the differential limiting action between free and locked states to optimize front/rear wheel torque split and thereby producing the best balance between traction and steering response.

(3) AYC (Active Yaw Control)
AYC uses a torque transfer mechanism in the rear differential to control rear wheel torque differential for different driving conditions and so limit the yaw moment that acts on the vehicle body and enhance cornering performance. AYC also acts like a limited slip differential by suppressing rear wheel slip to improve traction. The first component of its type, AYC was first used in the Lancer Evolution IV launched in April 1996. It then took an evolutionary step forward in the Lancer Evolution VIII launched in January 2003 as the Super AYC when it switched from the use of a bevel gear to a planetary gear differential, thereby doubling the amount of torque it was able to transfer. In comparison to the system used in the Lancer Evolution IX, AYC now features yaw rate feedback control using a yaw rate sensor and also gains braking force control. Accurately determining the cornering dynamics on a real-time basis, the system operates to control vehicle behavior through corners and realize vehicle behavior that more closely mirrors driver intent.

(4) ASC (Active Stability Control)
The ASC system stabilizes vehicle attitude while maintaining optimum traction by regulating engine power and the braking force at each wheel. Taking a step beyond the previous generation Lancer Evolution, the fitting of a brake pressure sensor at each wheel allows more precise and positive control of braking force. ASC improves traction under acceleration by preventing the driving wheels from spinning on slippery surfaces. It also elevates vehicle stability by suppressing skidding in an emergency evasive maneuver or the result of other sudden steering inputs.

(5) Sport ABS (Sport Anti-lock Braking System)
ABS allows the driver to maintain steering control and keeps the vehicle stable by preventing the wheels from locking under heavy braking or when braking on slippery surfaces. The addition of yaw rate sensors and brake pressure sensors to the Sport ABS system has improved braking performance through corners compared to the Lancer Evolution IX.

(6) S-AWC control system
The use of engine torque and brake pressure information in the regulation of the ACD and AYC components allows the S-AWC system to determine more quickly whether the vehicle is accelerating or decelerating. S-AWC also employs yaw rate feedback for the first time. The system helps the driver follow his chosen line more closely by comparing how the car is running, as determined from data from the yaw rate sensors, and how the driver wants it to behave, as determined from steering inputs, and operates accordingly to correct any divergence. The addition of braking force regulation to AYC's main role of transferring torque between the right and left wheels allows S-AWC to exert more control over vehicle behavior in on-the-limit driving situations. Increasing braking force on the inside wheel during understeer and on the outer wheel during oversteer situations, AYC's new braking force control feature works in concert with torque transfer regulation to realize higher levels of cornering performance and vehicle stability.
Using integrated management of the ASC and ABS systems allows S-AWC to effectively and seamlessly control vehicle dynamics when accelerating, decelerating or cornering under all driving conditions. S-AWC offers three operating modes: TARMAC for dry, paved surfaces; GRAVEL for wet or unmade surfaces, and SNOW for snow covered surfaces. When the driver selects the mode best suited to current road surface conditions S-AWC operates to control vehicle behavior accordingly and allow the driver to extract the maximum dynamic performance from his vehicle.

2. Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission)

(1) The mechanism
Twin Clutch SST puts odd (1st, 3rd, 5th) and even (2nd, 4th and 6th) gears on separate input shafts, each connected to an individual clutch. With both clutches under precise system control, this arrangement allows lightening-fast, smooth and lag-free gear changes with no interruption in power delivery. Using clutches instead of a torque converter to transmit power makes the Twin Clutch SST simpler in structure and reduces power transmission losses for higher transmission efficiency that leads to improved fuel mileage.

(2) Drive modes
Twin Clutch SST allows the driver to switch between three shifting programs — Normal, Sport and S-Sport — to cover the full range of driving situations, from town use to sporty motoring on open roads.
a. Normal mode
For use around town and other normal driving situations, Normal mode scheduling uses relatively low-speed shift points to deliver unobtrusive shifting for maximum comfort together with optimum fuel economy.
b. Sport mode
For use when driving in the mountains or when engine braking is required, Sport mode scheduling uses higher shift points and quicker shifting to deliver instant throttle response that instills in the driver a closer man/machine relationship.
c. S-Sport mode
Compared with Sport mode, S-Sport mode scheduling keeps the engine turning at higher revs while allowing lightening-fast shifting.

http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/corporate/detail1657.html
 
« แก้ไขครั้งสุดท้าย: พฤศจิกายน 29, 2009, 01:26:32 PM โดย Southlander » บันทึกการเข้า

๏ทุกวันนี้ศึกไกลยังไม่ห่วง  แต่หวั่นทรวงศึกใกล้ไล่ข่มเหง
ถ้าคนไทยหันมาฆ่ากันเอง   จะร้องเพลงชาติไทยให้ใครฟัง
                      
                             โดย:นภาลัย สุวรรณธาดา พศ.๒๕๑๐
Southlander
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 5711
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 48212



« ตอบ #936 เมื่อ: พฤศจิกายน 29, 2009, 01:33:50 PM »







« แก้ไขครั้งสุดท้าย: พฤศจิกายน 29, 2009, 01:35:57 PM โดย Southlander » บันทึกการเข้า

๏ทุกวันนี้ศึกไกลยังไม่ห่วง  แต่หวั่นทรวงศึกใกล้ไล่ข่มเหง
ถ้าคนไทยหันมาฆ่ากันเอง   จะร้องเพลงชาติไทยให้ใครฟัง
                      
                             โดย:นภาลัย สุวรรณธาดา พศ.๒๕๑๐
maneeka
Hero Member
*****

คะแนน 2146
ออฟไลน์

เพศ: หญิง
กระทู้: 3022


@_@


« ตอบ #937 เมื่อ: พฤศจิกายน 29, 2009, 01:34:58 PM »

 ไหว้  แวะเข้ามาติดตามไว้เป็นความรู้ค่ะ  วันนี้ที่บางแสนแข่งขันรถยนต์วันสุดท้ายแล้วค่ะ   Wink
บันทึกการเข้า
Southlander
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 5711
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 48212



« ตอบ #938 เมื่อ: พฤศจิกายน 29, 2009, 01:37:18 PM »

  ใกล้เกินไป อดดู
บันทึกการเข้า

๏ทุกวันนี้ศึกไกลยังไม่ห่วง  แต่หวั่นทรวงศึกใกล้ไล่ข่มเหง
ถ้าคนไทยหันมาฆ่ากันเอง   จะร้องเพลงชาติไทยให้ใครฟัง
                      
                             โดย:นภาลัย สุวรรณธาดา พศ.๒๕๑๐
อรชุน-รักในหลวง
หมู่โลหิต O
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 1599
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 10265


ขาย-อัพเกรด คอมพิวเตอร์และอุปกรณ์ต่อพ่วง


« ตอบ #939 เมื่อ: พฤศจิกายน 29, 2009, 02:15:38 PM »


Mitsubishi Motors develops S-AWC vehicle dynamics control system & Twin Clutch SST automated manual transmission
 

 
 

S-AWC system

S-AWC:

Twin Clutch SST:

1. S-AWC (Super All Wheel Control)

(1) System overview

(2) ACD (Active Center Differential)

(3) AYC (Active Yaw Control)

(4) ASC (Active Stability Control)

(5) Sport ABS (Sport Anti-lock Braking System)

(6) S-AWC control system

2. Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission)

(1) The mechanism

(2) Drive modes

a. Normal mode

b. Sport mode

c. S-Sport mode

ทุกอย่างรวมอยู่ใน Evolution X คันเดียวเลยครับ เก็บเงินซื้ออีโวเลยครับพี่  คิก คิก คิก คิก
บันทึกการเข้า
Southlander
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 5711
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 48212



« ตอบ #940 เมื่อ: พฤศจิกายน 29, 2009, 02:42:23 PM »


Mitsubishi Motors develops S-AWC vehicle dynamics control system & Twin Clutch SST automated manual transmission
 

 
 

S-AWC system

S-AWC:

Twin Clutch SST:

1. S-AWC (Super All Wheel Control)

(1) System overview

(2) ACD (Active Center Differential)

(3) AYC (Active Yaw Control)

(4) ASC (Active Stability Control)

(5) Sport ABS (Sport Anti-lock Braking System)

(6) S-AWC control system

2. Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission)

(1) The mechanism

(2) Drive modes

a. Normal mode

b. Sport mode

c. S-Sport mode

ทุกอย่างรวมอยู่ใน Evolution X คันเดียวเลยครับ เก็บเงินซื้ออีโวเลยครับพี่  คิก คิก คิก คิก

 ใช่ครับมันเทพมาก อีโวเป็นรถญี่ปุ่นคันเดียวที่ผมยอมรับว่าเหนือกว่ารถยุโรปหลายค่ายและถ้ารถยุโรปจะทำแบบนี้คงขายราคานี้ไม่ได้
หมายถึงราคาจริงไม่ใช่ราคาเมืองไทยนะครับ ราคามันจริงๆที่ล้านต้นๆนี่หารถอื่นทีเทียบเท่าได้ยากมาก ยกเว้นคู่กัดตลอดกาลอย่างอิมเพรสซ่า
 

  แฟนอีโวเมืองไทยก็มีไม่น้อยถ้าบริษัทลองประกอบเป็นรถเสรืมภาพลักษณ์สักปีละ ห้า หก สิบคันคงขายหมดและได้ผลทางอ้อม คงกระแทกยอดขายแลนเซอร์ธรรมดาได้โขอยู่
บันทึกการเข้า

๏ทุกวันนี้ศึกไกลยังไม่ห่วง  แต่หวั่นทรวงศึกใกล้ไล่ข่มเหง
ถ้าคนไทยหันมาฆ่ากันเอง   จะร้องเพลงชาติไทยให้ใครฟัง
                      
                             โดย:นภาลัย สุวรรณธาดา พศ.๒๕๑๐
อรชุน-รักในหลวง
หมู่โลหิต O
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 1599
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 10265


ขาย-อัพเกรด คอมพิวเตอร์และอุปกรณ์ต่อพ่วง


« ตอบ #941 เมื่อ: พฤศจิกายน 29, 2009, 04:15:15 PM »

ใช่ครับมันเทพมาก อีโวเป็นรถญี่ปุ่นคันเดียวที่ผมยอมรับว่าเหนือกว่ารถยุโรปหลายค่ายและถ้ารถยุโรปจะทำแบบนี้คงขายราคานี้ไม่ได้
หมายถึงราคาจริงไม่ใช่ราคาเมืองไทยนะครับ ราคามันจริงๆที่ล้านต้นๆนี่หารถอื่นทีเทียบเท่าได้ยากมาก ยกเว้นคู่กัดตลอดกาลอย่างอิมเพรสซ่า
 

  แฟนอีโวเมืองไทยก็มีไม่น้อยถ้าบริษัทลองประกอบเป็นรถเสรืมภาพลักษณ์สักปีละ ห้า หก สิบคันคงขายหมดและได้ผลทางอ้อม คงกระแทกยอดขายแลนเซอร์ธรรมดาได้โขอยู่

2010 Audi S4


Price list
http://www.edmunds.com/audi/s4/2010/index.html

Premium Plus quattro  AWD 3.0L V6 S Manual  21 mpg  $45,900 
Premium Plus quattro  AWD 3.0L V6 S Manual  21 mpg  $47,300
 




Mitsubishi Lancer Evolution X UK


Price list
http://www.zercustoms.com/news/Mitsubishi-Lancer-Evolution-X-UK-Price,-Specs.html

Lancer Evolution X FQ-300 GS £27,499
Lancer Evolution X FQ-330 GS £30,499
Lancer Evolution X FQ-360 GS £35,499
Lancer Evolution X FQ-300 GSR £29,999
Lancer Evolution X FQ-330 GSR £32,999
Lancer Evolution X FQ-360 GSR £37,999
Lancer Evolution X FQ-300 GSR SST £31,999


« แก้ไขครั้งสุดท้าย: พฤศจิกายน 29, 2009, 04:19:45 PM โดย ArjunA » บันทึกการเข้า
อรชุน-รักในหลวง
หมู่โลหิต O
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 1599
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 10265


ขาย-อัพเกรด คอมพิวเตอร์และอุปกรณ์ต่อพ่วง


« ตอบ #942 เมื่อ: ธันวาคม 06, 2009, 04:41:57 AM »

มีรถกวนๆแบบนี้ไว้ใช้ซักคันดีมั้ยครับ  คิก คิก คิก คิก

Citroen C4 Transformer


Citroen C4 - Commercial
บันทึกการเข้า
แมวบ้า(น)
Sky is the limit, so do with it what you can
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 84
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 15900


เช้าไดร์ฟ บ่ายชิพท์ เย็นพัตท์ สักวันเราจะเป็นโปร


« ตอบ #943 เมื่อ: ธันวาคม 27, 2009, 07:33:42 PM »

สอบถามพี่ๆเพื่อนๆหน่อยครับ ในกรณีที่รถนำเข้าจากญี่ปุ่นเข้ามา พวกวิทยุรวมถึงอุปกรณ์ต่างๆเช่นGPSอะไรพวกนี้ มันเป็นภาษาญี่ปุ่นหมดเลย
เราจะทำยังไงได้บ้างรึเปล่าครับ มีที่ไหนรับทำหรือรับแปลงให้ใช้ภาษาอังกฤษได้บ้างรึเปล่าครับ ถ้ามีทำแล้วจะมีข้อเสียอะไรรึเปล่าครับ
บันทึกการเข้า

CrazyCat CrazyGlock CrazyDog ^v^
แมว 084-128-9257

V for Vendetta
Bird
ชาว อวป.
Hero Member
****

คะแนน 600
ออฟไลน์

เพศ: ชาย
กระทู้: 1743


Ordinary Man on Earth


« ตอบ #944 เมื่อ: ธันวาคม 27, 2009, 10:41:12 PM »

ไม่แน่ใจว่าอุปกรณ์แต่ละตัวจะมี Channel ให้เชื่อมต่อสื่อสารกับคอมพิวเตอร์หรือไม่  ถ้ามีก็ค่อยหาชุดโปรแกรมภาษาอื่นมาดาวน์โหลดเพิ่มลงไป  หรืออาจต้องลง Firmware ใหม่ โดยใช้ Firmware ตัวที่เป็นภาษาอังกฤษ  หรือภาษาไทยถ้าอุปกรณ์นั้นมีใช้เชิงพานิชณ์ในไทยครับ

จะหาที่ลงโปรแกรมได้ที่ไหน คงต้องตระเวนหาข้อมูลจากเวปที่รวมผู้ใช้รถรุ่นนั้นๆ หรืออุปกรณ์ชนิดนั้นๆ

ถ้าลงชุดโปรแกรมภาษา หรือ Firmware ที่ match กับอุปกรณ์นั้นๆแล้ว  ก็จะใช้ได้โดยไม่มีปัญหาครับ
บันทึกการเข้า

สู้กับผู้อื่นให้น้อยลง ......สู้กับจิตตนให้มากขึ้น
หน้า: 1 ... 60 61 62 [63] 64 65 66 ... 227
  พิมพ์  
 
กระโดดไป:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2011, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
หน้านี้ถูกสร้างขึ้นภายในเวลา 0.065 วินาที กับ 22 คำสั่ง