ไปแอบดูรถแข่ง Formula One ตัวใหม่ของทีม Mercedes AMG Petronas F1 กันดีกว่า Mercedes F1 W05 (2014)Category: Formula One
Constructor: Mercedes
Predecessor: Mercedes F1 W04
Technical specifications
Chassis: Moulded carbon fiber and honeycomb composite structure
Suspension (front): Carbon fiber wishbone and pushrod activated torsion springs and rockers
Suspension (rear): Carbon fiber wishbone and pushrod activated torsion springs and rockers
Engine: Mercedes PU106A Hybrid[1] 1.6 L (98 cu in) V6, turbo
Transmission: Eight Speed Forward, one reverse unit with carbon fiber maincase
Weight: 690kg
Fuel: Petronas
Tyres: Pirelli P Zero (dry), Cinturato (wet)
********************************************************
ที่น่าสนใจมากคือเทคโนโลยีในส่วนของเครื่องยนต์ ที่เลือกใช้เครืองความจุเล็กพ่วงเทอร์โบ ผสมกับมอเตอร์ไฟฟ้า (Hybrid)Power Unit specification
Type: Mercedes-Benz PU106A Hybrid
Minimum weight: 145 kg
Power Unit Perimeter: Internal Combustion Engine (ICE)
Motor Generator Unit - Kinetic (MGU-K)
Motor Generator Unit - Heat (MGU-H)
Energy Store (ES)
Turbocharger (TC)Control Electronics (CE)
Power Unit Allocation: Five Power Units per driver per season
*********************************************************
Internal combustion engine
Capacity: 1.6 litres
Cylinders: V6Bank angle: 90
No of valves: 24
Max rpm ICE: 15,000 rpm
Max fuel flow rate: 100 kg/hour (above 10,500 rpm)
Fuel injection: High-pressure direct injection (max 500 bar, one injector/cylinder)
Pressure charging: Single-stage compressor and exhaust turbine on a common shaft
Max rpm exhaust turbine: 125,000 rpm
*************************************************
Energy Recovery System
Architecture: Integrated Hybrid energy recovery via electrical Motor Generator Units
Energy Store: Lithium-Ion battery solution, between 20 and 25 kg
Max energy storage/lap: 4 MJ
Max rpm MGU-K: 50,000 rpm
Max power MGU-K: 120 kW (161 hp) Max energy recovery/lap MGU-K: 2 MJ
Max energy deployment/lap MGU-K: 4 MJ (33.3 s at full power)
Max rpm MGU-H: 125,000 rpm Max power MGU-H: Unlimited
Max energy recovery/lap MGU-H: Unlimited
Max energy deployment/lap MGU-H: Unlimited
****************************************************
Fuel and lubricants
Fuel: PETRONAS Primax
Lubricants: PETRONAS Syntium
*****************************************************
เครื่องยนต์ตัวนี้จะผลิตกำลังได้เท่าไหร่ยังไม่เปิดเผย แต่ผู้ผลิตแจ้งว่าเทคโนโลยีทั้งหมดที่ใช้ในเครื่องยนต์รุ่นนี้
จะถูกปรับปรุงและพัฒนามาใช้ในรถยนต์นั่งในเครื่อ Mercedes-Benz ในอนาคต